Absolvent je systematicky pripravovaný na uplatnenie sa v profesionálnej praxi tak, aby disponoval vedomosťami a zručnosťami v oblasti tvorby a spravovania mediálnych obsahov rozličnej povahy v tradičnom aj digitálnom prostredí v štátnom, verejnom a súkromnom sektore. Disponuje praktickými zručnosťami, ako aj teoretickými vedomosťami z oblasti komunikácie, digitálnych médií, marketingu a reklamy, pričom sa akcentuje jeho nadštandardná vedomosť a skúsenosť s používaním jazyka v mediálnej produkcii. Je pripravený vykonávať finálnu jazykovú kontrolu textu pred publikáciou v mediálnom priestore, pričom súčasne dokáže samostatne riešiť problémy, viesť iných pri riešení problémov a riešiť problémy v zložitých kontextoch. V oblasti mediálnej gramotnosti dokáže aj v zložitých kontextoch nadobúdať prístup a realizovať informovaný výber zo širokej škály mediálnych foriem a obsahov z rozdielnych kultúrnych a inštitucionálnych zdrojov, zároveň je schopný analyzovať a dôkladne preverovať používané zdroje informácií, rozumieť vplyvu médií,. Dokáže vyhodnocovať a prekonávať hrozby falošných správ, podvodov, hoaxov, konšpiračných teórií, radikalizácie a ohrozenia kyberbezpečnosti. Má kompetencie z oblasti komunikácie a korektného využívania štátneho jazyka a cudzieho jazyka (na úrovni B1) v rozličných komunikačných situáciách (tvorba textov, prezentácia obsahov, chápanie a interpretácia odborných textov, kritické myslenie). V oblasti digitálnej gramotnosti sa absolvent dokáže orientovať v problematike informačného prieskumu, posúdenia vhodnosti (relevancie) získaných dát a informácií, má kompetenciu vytvárať kvalitný digitálny obsah.